La narració en àudio:

La "narració enriquida", com ho anomena Pilar Soroconsisteix en animar els alumnes a crear àudios a partir dels propis llibres que llegeixen o de la biblioteca, com es mostra a la imatge, s'enganxen codis QR que ens permeten accedir a aquesta informació a través d'un mòbil o una tauleta.



Per saber més sobre la creació d'àudios i sobre el programa per crear-los els animo a visitar l'entrada"actividades de lectoescritura con Audacity"
 
Altres eines per crear a partir d'àudios:

Vozme
Es poden crear àudios basats en text, normalment s'utilitzen perquè es puguin llegir els post en els blogs.
 
Woices
Una possibilitat per narrar històries reals és fer de guies turístic amb Woices (eina web veu amb geolocalització) serviria per reforçar la descripció, se'ls pot proposar gravar un àudio descrivint un lloc, monument o explicant la història o llegenda del seu poble o del poble de la seva família. Després pot pujar-lo a la web Woices.
Web: http://woices.com/ . També podem tenir en compte la pàgina  AudioViator.
 
La narració en vídeo:  convidar els estudiants a narrar i compartir històries en vídeo pas a pas.

Per a això s'ha d'elaborar un guió gràfic, l'edició i la gravació digital.

Eines de creació de vídeos:

Popcorn (de Mozilla): un editor de mitjans (vídeo i àudio) amb el qual es poden incorporar capes d'informació i recursos (textos, popups, imatges i entrades de Wikipedia). Una poderosa plataforma per remixar àudio, vídeo i imatges i crear mash-ups.
 
Narrable és un recurs per crear presentacions curtes i amb narracions d'àudio, com pot ser el cas de presentacions que incloguin imatges a comentar o que expliquin diagrames o històries, fins i tot per incloure música de fons.
 
Animoto (tutorialpermet crear vídeos amb fotos, música i text (tant proporcionades per la mateixa aplicació o pròpies de l'usuari que utilitza aquesta eina). La limitació de la versió gratuïta només permet crear vídeos de 30 segons.




Exemples de les moltes possibilitats:
We went to Ikea (no cal saber anglès per comprendre'l)


 
La narració col·laborativa: és el bloc més social del curs ja que en el mateix els inscrits participen en l'escriptura col·laborativa 2.0 i aprenen a organitzar la seva pròpia amb altres participants del curs, a través de les xarxes socials, i amb els seus alumnes, utilitzant eines com Voicethread i Padlet; vegeu un resum de les narracions digitals col·laboratives dissenyades pels participants de l'edició d'octubre 2013:


 
Twitter (recurs escrit)
Anar formant una història partir de la paticipació de cada usuari amb 140 caràcters.

Voxpop (recurs d'àudio)
És un servei gratuït d'àudio-fòrum en el qual es pot crear un canal d'àudio-fòrum. És un tipus de fòrum en el qual els usuaris envien els seus missatges en forma d'àudio.
 
Aquesta és una petita mostra de recursos, que a dia d'avui he trobat a la web, lamentablement aquests enllaços o eines al ser empreses, no es pot assegurar que sempre funcionin a l'enllaç indicat, que tanquin o siguin absorbides per una altra empresa.

Malgrat tot sempre hi n'hi haurà d'altres que ens permetin crear de diferents maneres recursos digitals per narrar. Convertim-nos en creadors actius, en lloc de consumidors passius, i contagiem això als nostres infants i joves.