La narració en àudio:
La "
narració enriquida", com ho anomena
Pilar Soro,
consisteix en animar els alumnes a crear àudios a partir dels propis llibres que llegeixen o de la biblioteca, com es mostra a la imatge, s'enganxen codis QR que ens permeten accedir a aquesta informació a través d'un mòbil o una tauleta.
Altres eines per crear a partir d'àudios:
Vozme
Es poden crear àudios basats en text, normalment s'utilitzen perquè es puguin llegir
els post en els blogs.
Woices
Una possibilitat per narrar històries
reals és fer de guies turístic amb Woices
(eina web veu amb geolocalització) serviria
per reforçar la descripció, se'ls pot proposar gravar un àudio descrivint un lloc, monument o explicant la
història o llegenda del seu poble o del poble de la seva família.
Després pot pujar-lo a la web Woices.
La narració en vídeo: convidar els estudiants a narrar i compartir històries en vídeo pas a pas.
Per a això s'ha d'elaborar un guió gràfic, l'edició i la gravació digital.
Eines de creació de vídeos:
Popcorn (de Mozilla): un editor de mitjans (vídeo i àudio) amb el qual es poden incorporar capes d'informació i recursos (textos, popups, imatges i entrades de Wikipedia).
Una poderosa
plataforma per
remixar àudio,
vídeo i imatges
i crear mash-ups.
Narrable és un recurs per crear presentacions curtes i amb narracions d'àudio, com pot ser el cas de presentacions que incloguin imatges a comentar o que expliquin diagrames o històries, fins i tot per incloure música de fons.
Animoto (
tutorial)
permet crear vídeos amb fotos, música i text (tant proporcionades per la mateixa aplicació o pròpies de l'usuari que utilitza aquesta eina). La limitació de la versió gratuïta només permet crear vídeos de 30 segons.
Exemples de les moltes possibilitats:
We went to Ikea (no cal saber
anglès per comprendre'l)
La narració col·laborativa: és el bloc
més social del curs ja que en el mateix els inscrits participen en l'escriptura col·laborativa 2.0 i
aprenen a organitzar la seva pròpia amb altres participants del
curs, a través de les xarxes socials, i
amb els seus alumnes, utilitzant eines com Voicethread i Padlet; vegeu un resum de les narracions digitals col·laboratives dissenyades pels participants de l'edició d'octubre 2013:
Twitter (recurs escrit)
Anar formant una història partir de la paticipació de cada
usuari amb 140 caràcters.
Voxpop (recurs d'àudio)
És un servei gratuït d'àudio-fòrum en el qual es pot crear un canal d'àudio-fòrum. És un tipus de fòrum en el
qual els usuaris envien els seus missatges en forma
d'àudio.
Aquesta és una petita mostra de
recursos, que a dia d'avui he
trobat a la web, lamentablement aquests enllaços o eines al ser empreses, no es pot assegurar que sempre funcionin a l'enllaç indicat, que tanquin
o siguin absorbides per una altra empresa.
Malgrat tot sempre hi n'hi haurà d'altres que ens permetin crear de diferents maneres recursos digitals per
narrar. Convertim-nos en creadors actius, en lloc de consumidors passius, i contagiem això als nostres
infants i joves.